LUP 2024 tager pulsen på Aleris
Den nyeste Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP 2024) bekræfter endnu en gang, at vi hos Aleris leverer en høj standard inden for behandlingskvalitet, sammenhængende patientforløb og information. På tværs af alle målte parametre for planlagte indlagte patienter henvist fra det offentlige ligger Aleris Hospitaler igen over landsgennemsnittet.

13-03-2025
Hvad er LUP?
Hvert år tager de danske regioner pulsen på patientoplevelserne gennem den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP). Undersøgelsen inviterer et bredt udsnit af danske patienter til at dele deres erfaringer via et spørgeskema, og den høje svarprocent sikrer et solidt forståelsesgrundlag for, hvad der fungerer godt i sundhedsvæsenet, og hvor der er behov for at sætte ind med forbedringer.
Resultaterne bliver ikke bare lagt på hylden – de er et vigtigt redskab, der aktivt anvendes af både hospitalsledelser og de enkelte afdelinger til at styrke kvaliteten af behandlingen og sikre, at patienterne og deres pårørende får en endnu bedre oplevelse i mødet med det danske sundhedsvæsen.
Sammenhængende patientforløb
De overbevisende resultater understøtter vores løfte om at skabe tryghed og tillid – for hver eneste patient. Speciallæge Søren Lunde fortæller: "Som lægefaglig direktør for Aleris kan jeg kun blive stolt over resultaterne af årets Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP), som viser, at vores patienter i meget høj grad føler, at de får en god behandling hos Aleris. Særligt er det tilfredsstillende at se, at vores kontinuerlige fokus på grundig information og patientinddragelse kan aflæses i den høje patienttilfredshed – og at patienterne føler, at speciallægen tager ansvar for deres samlede forløb, hvilket er et utroligt vigtigt aspekt af et godt og trygt udrednings- og behandlingsforløb."
LUP er patienternes stemme
Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser er patienternes stemme i sundhedsvæsenet. Gennem undersøgelsen får de mulighed for at dele deres oplevelser og vurdere behandlingsforløbet, set fra patientperspektivet – så sundhedsvæsenet kan udvikle sig i takt med patienternes behov og ønsker.
Hos Aleris glæder vi os igen i år over de flotte resultater og at vores daglige fokus på service og kvalitet mærkes fra patienterne ankommer til patienterne udskrives.