Behandlingsgarantien er suspenderet
Behandlingsgarantien er midlertidigt suspenderet pr. 3. januar 2022. Hvad betyder det for dig som patient? Læs mere her.
Regeringen har suspenderet behandlingsgarantien i foreløbig 4 uger gældende fra d. 3. januar 2022.
Hvad betyder det for dig som patient på Aleris?
Er du offentlig patient?
Er du allerede i gang med et forløb hos os, bliver du færdigbehandlet, og du påvirkes ikke af suspenderingen.
Er du endnu ikke henvist til behandling hos os, betyder suspenderingen af behandlingsgarantien, at du ikke længere har krav på at blive udredt eller behandlet inden for 30 dage.
Der er i stedet indgået tilknytningsaftaler med regionerne, som betyder, at du i stedet kan blive behandlet og undersøgt hos os inden for 5 uger, fra vi modtager din henvisning. For at blive henvist til os skal du fortsat henvende dig til patientkontoret i regionen.
Er du forsikringspatient?
Ønsker du at bruge din sundhedsforsikring hos os, er dette stadig muligt. Vores aftaler med forsikringsselskaberne er ikke påvirket af suspenderingen, og de sikrer dig en hurtig tid til både undersøgelse og behandling.
Såfremt du ønsker at benytte din sundhedsforsikring, skal du kontakte dit forsikringsselskab for at få afklaret, hvorvidt din forsikring dækker behandling hos os.
Læs mere om dine muligheder som forsikringspatient her.
Er du selvbetaler?
Er du selvbetaler, har du fortsat mulighed for hurtigt at komme til forundersøgelse og behandling hos os uden henvisning fra din egen læge eller sygehus med undtagelse af . billeddiagnostiske undersøgelser, som kræver en henvisning fra en læge.