Stor tilfredshed med behandlingen på Aleris
Aleris ligger over landsgennemsnittet i Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) og kan være stolte af den service og kvalitet, vi leverer.
Resultater fra LUP 2022
Hvert år foretager det offentlige en landsdækkende undersøgelse af patientoplevelsen i forbindelse med besøg på landets hospitaler. Undersøgelsen vedrører kun offentligt henviste patienter.
Flotte placeringer til Aleris
I undersøgelsen fra 2022 er Aleris blevet målt i LUP-undersøgelsen, og resultaterne er gode! Hele 93% er tilfredse med deres indlæggelse og 98% mener, personalet er venligt og imødekommende.
Det flotte resultat stemmer i høj grad overens med Aleris kundeløfte om, at patienterne altid skal være velkomne og føle sig trygge hos os.
Det er vigtigt for os i Aleris, at vores patienter altid skal føle sig velkomne og trygge. Hos Aleris hjælper vi alle danskere, uanset hvilken situation de måtte stå i. Derfor er det også vigtigt, at vi formår at skabe tryghed og tillid i mødet med os. Vi er både glade for og stolte over at hele 98% af patienterne mener, at personalet hos Aleris er venlige og imødekommende”, siger Rikke Marthinsen, Kvalitets- og udviklingschef hos Aleris
Derudover oplever patienterne, at personalet involverede dem og deres pårørende i forløbet, hvilket skaber tryghed. Patienterne vurderer ligeledes, at de havde god mulighed for at komme i kontakt med Aleris, og at informationsniveauet var højt.
En henvist patient, Lone Selvig Wegner fortæller:
”I august 2020 fik jeg en stor knude på min hånd, og den gjorde ondt og var smertefuld. Jeg fik en henvisning fra min egen læge til Slagelse Sygehus, hvor jeg blev undersøgt. Slagelse Sygehus henviste mig videre til Håndcenteret hos Aleris Ringsted, hvor jeg fik en kikkertoperation. Min oplevelse har været rigtig god, og jeg har kun mødt smilende, søde og professionelle medarbejdere, der var imødekommende. To dage efter min operation blev jeg tilmed ringet op for at give en opfølgning. Det er omsorg og service, så man bliver glad helt ned i maven. I dag kan jeg gøre med min hånd, som jeg vil, og jeg har ingen begrænsninger.”
Derudover oplever patienterne, at personalet involverede dem og deres pårørende i forløbet, hvilket skaber tryghed. Patienterne vurderer ligeledes, at de havde god mulighed for at komme i kontakt med Aleris, og at informationsniveaet var højt.
Helt generelt scorer Aleris højere end det gennemsnitlige landsresultat. Det kan vi kun være stolte af.