Bedste kvalitet i behandlingsforløbet
Kvalitet er Aleris varemærke. Det er her, vi gør en forskel. Kvalitet er en naturlig del af den daglige drift på alle Aleris hospitaler, og indgår i alle aspekter af patientbehandlingen.
Kvalitet tager udgangspunkt i patientens oplevelse
Når vi ser på kvalitet, tager vi altid udgangspunkt patientens oplevelse af behandlingsforløbet, og vi gør altid vores bedste for at imødekomme de forventninger, som patienten har til professionel service og optimal behandling af det problem, som vi skal hjælpe med.
Vores målsætning er at have tilfredse patienter, der oplever en høj grad af patientinddragelse, veltilrettelagte forløb og høj kvalitet.
Vi er underlagt en række tilsyn for at sikre, at vores kvalitet og retningslinjer og procedurer lever op til gældende lovgivning og god faglig praksis.
Ensartet og høj kvalitet
Aleris Hospitaler har i marts 2021 fået fornyet sin akkreditering efter Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) version 2, udgave 1 uden bemærkninger, hvilket er den højeste anerkendelse et hospital kan få for sine patientforløb og tilgang til kvalitetsudvikling og -sikring. Det er et kvalitetsstempel, som giver vores patienter og samarbejdspartnere en garanti for, at Aleris leverer den bedste kvalitet og sikkerhed hver gang.
Alle Aleris hospitaler er hermed akkrediteret – det vil sige godkendt – efter Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM), som er udarbejdet af IKAS (Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet).
Læs mere om seneste akkreditering og se vores flotte akkrediteringsrapport
Læs mere om Den Danske Kvalitetsmodel
Herudover arbejder vi med udgangspunkt i branchestandarderne udviklet af Sundhed Danmark.
Se branchestandarderne her